Nha Trang

25 februari 2016 - Nha Trang, Vietnam

Een korte update deze keer, want in Nha Trang valt helaas weinig te beleven. Na aankomst heb ik gelijk de Long Son pagode en de Cham Towers buiten de stad bezocht, omdat het dan nog niet te warm zou zijn. Bij de pagode bevond zich een Buddhabeeld van zo'n 20m hoog, dus dat was erg gaaf om te zien. De Cham Towers waar ik vervolgens heen ben gelopen zijn gebouwd door de zelfde mensen die My Son hebben gebouwd, maar deze structuren zijn een stuk beter bewaard. Je kon hier ook de tempels vanbinnen bekijken, maar helaas had ik shorts aan en mocht ik er niet in...

Gezien de hitte ben ik met de bus teruggegaan naar het hostel, waar inmiddels mijn bed beschikbaar was en ik een dutje kon doen (ik had nauwelijks geslapen in de nachtbus). Daarna heb ik even het strand verkend en wat gegeten. Helaas is dit echt een toeristenstad met allerlei dure westerse restaurants, dus het is lastig lokaal eten te vinden.

Tot mijn grote spijt kon ik op de tweede en laatste dag niet op het strand gaan liggen, want het heeft de hele dag geregend... In plaats daarvan heb ik een photo gallery bezocht met zwartwitfotos van locals, maar veel meer viel er niet echt te doen. Morgenochtend ga ik gelukkig door naar Dalat, vanwaar ik als het goed is een national park kan bezoeken. Daarnaast heb ik er een motorbike tour door de omgeving op de planning staan, dus vervelen is er niet bij!

1. Marita Nota:
    25 februari 2016
    wauw wat een prachtige foto's
  2. Rianne Nota:
    25 februari 2016
    Jammer van de regen op je stranddag, de foto's zijn weer super!
  3. Corry nota:
    26 februari 2016
    Nog steeds kun je genieten van veel mooie en interessante dingen. Wat ik mis: kinderen!!! Zijn die er vooral in de dorpjes? Elke morgen geniet ik van je berichten en de prachtige foto's.Ach, een beetje regen is goed voor het stof, moet je maar denken. Veel liefs.
  4. Minke:
    27 februari 2016
    Er zijn eigenlijk overal kinderen te vinden, en ze zwaaien allemaal vriendelijk naar toeristen (en vandaag wilde er zelfs een met me op de foto!), maar ze lopen inderdaad wat meer rond in de kleine dorpjes. Ik zal eens kijken of ik een keer een foto kan maken (: