Cape Tribulation

28 april 2016 - Cape Tribulation, Australië

Na een rustdagje in Cairns, waarop ik onder andere een tour naar Uluru (Ayer's Rock) heb geboekt, was het tijd voor mijn laatste trip aan de oostkust: twee dagen door het oudste regenwoud ter wereld, namelijk Daintree Rainforest, met een overnachting in Cape Tribulation :) 's Ochtends vroeg gingen we eerst op pad naar de Mossman Gorge, waar we uitleg kregen over de Aboriginal 'way of life' in het regenwoud, en bescherming kregen door middel van een smoke ceremony (daarbij loop je door de rook van een vuurtje, terwijl er iets van een spreuk wordt gezegd). Vervolgens werden we naar de Gorge gebracht voor een korte wandeling en optioneel een duik in de rivier, waarna we onze weg vervolgden richting de Daintree River. Voordat we deze overstaken zijn we echter eerst een stuk de rivier op en af gevaren om krokodillen te spotten!

Eenmaal aangekomen aan de andere kant van de rivier werden we direct naar ons hostel gebracht, wat in het regenwoud en aan het strand lag. Omdat we nog een groot deel van de middag over hadden zijn we met een groepje naar de dichtsbijzijnde waterhole gewandeld om even in hopelijk wat warmer water te zwemmen. Bij de rivier stond een leuke verrassing te wachten, want iemand had een rope swing aan de boom geknoopt waarmee je in het water kon springen! Na een tijdje begon het toch een beetje te schemeren en zijn we snel teruggelopen, en helaas werd het al donker voordat we bij het hostel terug waren (toch wel een beetje eng, zo in het regenwoud, zelfs al liepen we op de grote weg), maar het werd iets leuker toen er allemaal vuurvliegjes verschenen :) na het avondeten hebben we nog even op het strand aan een kampvuur gezeten, en toen was het tijd voor bed.

De volgende dag hadden we tot zo'n 14.00u vrije tijd, dus heb ik rustig ontbeten met een kokosnoot die iemand op het strand had gevonden, en daarna zijn we met een groepje via het strand naar een lookout point gewandeld. Na de lunch was het tijd om de tour te vervolgen: we werden meegenomen op een informatieve wandeling door het regenwoud, waarbij onze gids uitleg gaf over allerlei planten die er te vinden zijn. Vervolgens werden we naar een klein ijszaakje gebracht waar allerlei handgemaakt ijs in vreemde regenwoudsmaken werd verkocht. Ze hadden ook veel 'gewone' smaken zoals triple chocolate en mango, waar helaas veel mensen voor gingen, maar mijn keus: Daintree Rainforest, met als ingredienten citroenmirte, kokos, gember, Daintree organische vanille, boerenkool en spirulina (want wanneer krijg je nou de kans om gekke regenwoudijsjes te proberen!). Daarna was het helaas alweer tijd om terug naar Cairns te rijden, waar ik nog een rustdagje had voordat ik op 1 mei naar Alice Springs zou vliegen! Uluru, here I come!

1. Dicky Boele:
    21 mei 2016
    Geweldige verhalen Minke!! Volgens mij ben je erg blij dat je de kans hebt gepakt deze ervaringen allemaal aan te gaan
  2. Hendrik Megens:
    21 mei 2016
    Minke wat een prachtige reis maak je toch,en wat een mooie foto serie heb je weer gemaakt. Dit is de reis van je leven,deze indrukken die zoon reis op je maken,en het vele mooies dat je tegen komt vergeet je je hele leven niet meer. Aan deze reis zult je je hele blijven denken,dit neem niemand je meer af.
    Minke vele groetjes en een dikke knuffel van opa.
  3. Marita Nota:
    21 mei 2016
    geweldige verhalen. wat zul je straks als je weer in Nederland bent nog een hoop te vertellen hebben. het is ook zo n geweldig avontuur.
    xxx
  4. Corry nota:
    27 mei 2016
    Als ik je reisverhalen lees en de vele mooie foto's bekijk, vliegt de tijd voorbij. Soms kan ik mijn ogen niet geloven, want veel dingen waren mij onbekend. Ovrral waar je komt, zie ik bomen!!!, groot en klein, recht en krom en soms ook op de meest vreemde plaatsen. En Minke stapt maar door en komt een zee van vogels, insecten, zelfs krokodillen tegen. Vindt je dan niks eng ? Minke de komende maand wachten je nieuwe avonturen, nieuwe reisgenoten etc. Ik wens je een mooie voortzetting van je reis en veel plezier. Liefs