Cairns - Great Barrier Reef en Atherton Tablelands

25 april 2016 - Cairns, Australië

Op 24 april kwam ik aan op mijn laatste stop op de oostkust, namelijk Cairns. Hoewel er in de stad zelf niet bijzonder veel te beleven is had ik een hoop activiteiten vanuit Cairns op de planning staan. De dag na aankomst was het al gelijk tijd om een dag te gaan snorkelen op het Great Barrier Reef. Rond half 9 vertrok de boot en zo'n 2,5 uur op een wilde zee later (werd toch wel een beetje misselijk...) kwamen we aan op de eerste snorkelplek. Ik zou willen dat ik kon beschrijven hoe mooi en gaaf het was zonder foto's (had ik nou toch maar een gopro gekocht!) maar je moet het echt met eigen ogen zien. Ik heb onder andere een grote zeester, weer héél veel papegaaivissen en een hoop andere vissen die ik niet bij naam ken, giant clams, prachtig gekleurd koraal en zelfs een haai gezien! Vanaf de boot heb ik ook nog een aantal zeeschildpadden kunnen spotten. Na de lunch zijn we nog naar een tweede spot gegaan met nog meer moois, en daarna was het helaas alweer tijd om terug te varen.

Ook de volgende dag zat volgepland, ditmaal met een tour langs de watervallen van de Atherton Tablelands. Helaas was het ontzettend vies weer (koud en regenachtig, het leek Nederland wel xD), maar daar lieten we ons niet door tegenhouden! De eerste stop was een korte duik in een meer dat vroeger een vulkaan was, met daarna gelukkig koffie, thee en koekjes om weer op te warmen. Vervolgens reden we door naar Dinner Falls en The Crater, waar onze tour guide eerst een grote steen in de krater gooide om te laten zien hoe diep het was. Zo'n 50m lager begon het water pas dus je kunt je voorstellen wat voor geluid er van de steen afkwam toen die het water raakte! Vervolgens hebben we even gezwommen bij de waterval (nog kouder dan het meer!), om daarna weer verder te rijden. In de middag hebben we de Cathedral Fig Tree en nog wat watervallen bekeken, waaronder Milla Milla Falls waar je achter de waterval kon staan :) Ook hebben we allemaal een hair flip foto gemaakt. Als laatste hebben we een wandeling gemaakt langs de Babinda Boulders en een laatste kopje koffie met TimTams gedronken, en toen was het tijd om terug naar Cairns te rijden voor een welverdiende warme douche!

1. Han Lops:
    18 mei 2016
    Wat een geweldige reis ben je aan het maken Minke.