Magnetic Island

22 april 2016 - Magnetic Island, Australië

Oeps, het is inmiddels wel weer erg lang geleden dat ik een verhaaltje heb geschreven... Veel hostels hebben helaas geen of ontzettend slechte wifi dus dat maakt het soms lastig ook nog een blog bij te houden! Gelukkig zit ik nu een tijdje in een hostel in Melbourne waar wel prima wifi is, dus ik zal de komende dagen mijn verhalen sinds de Whitsundays voor jullie opschrijven :)

Na mijn Whitsunday trip ben ik bijna meteen met de Greyhound doorgegaan naar Townsville, vanaf waar ik de ferry naar Magnetic Island nam. Hier zou ik namelijk 2 nachten verblijven in het koala sanctuary hostel (met een prachtige locatie in het bos), om een paar dagen te genieten van de natuur, te snorkelen (ja, na de Whitsundays had ik flink de smaak te pakken!), en een hoop reptielen en een koala te knuffelen. Bij aankomst was ik vrij moe van de busrit en het vroege opstaan, dus ik heb eerst even uitgerust op het strand, om vervolgens een wandeling te maken naar Balding Bay. De volgende ochtend was ik weer helemaal fris, dus stond ik vroeg op en maakte ik gebruik van de gratis snorkelverhuur van het hostel. Met alle benodigdheden op zak heb ik eerst de Fort's Walk gewandeld om koalas te spotten (eentje had een joey in haar buidel!), om vervolgens naar Florence en Arthur Bay te wandelen om te snorkelen. Helaas had ik van de receptie een lekke bril meegekregen dus erg succesvol was het niet, maar ik heb toch weer mooie vissen en koraal kunnen zien :)

Op mijn laatste ochtend op Magnetic Island ben ik meegegaan met de Koala Sanctuary tour van het hostel, waarbij we allerlei dieren vast mochten houden. Eerst werden we voorgesteld aan Shadow, de zwarte kaketoe die je kon kussen door een pitje tussen je lippen te houden. Na de vogels gingen we door naar het reptielenverblijf en konden we een zoutwaterkrokodil, een paar verschillende hagedissen en een schildpad (die bijna op me had geplast xD) vasthouden. Daarna was het tijd om met een koala op de foto te gaan, en als laatste heb ik nog een python (alweer, i know) vastgehouden. Helaas was het toen alweer tijd om de bus naar de ferry te pakken en weer naar Townsville te gaan, vanaf waar ik met de bus naar Cairns zou reizen. Ik was graag wat langer op het eiland gebleven, want het was echt prachtig, maar gelukkig stonden me verderop nog veel meer leuke dingen te wachten!

1. Noudnota:
    18 mei 2016
    Ha die Minke ! Ja ook dit wordt saai ! Ziet er weer uit om van te smullen ! Zet t er maar bij op je eigen harde schijf daarboven ! Vandaag gaan we helaas edward ter aarde stellen ! Daarmee zal ik een bijzondere muziekvriend gaan missen ! Hij was erg ziek de laatste weken ging t snel
    Achteruit ! Gelukkig heb ik veel goede herrineringen aan hem ! T gaat je goed minke knufkussen van de paps
  2. Corry nota:
    19 mei 2016
    19 mei. Vol ongeloof al je avonturen gelezen, dat je zoveel moois zou kunnen zien, had ik niet verwacht. Wat een geluk, dat je zoveel kunt "opslaan" via je blog, de foto's, maar vooral "koppie-koppie". Ik vond de bomen met al die luchtwortels heel bijzonder en die prachtige foto's met water, echt alle kleuren blauw. Geniet van elke dag, maar ik lees ook dat jullie je niet laten weerhouden door slecht weer, dus er zullen nog heel wat verhalen komen. Lieve Minke, groetjes van mij en dikke kus.