Kata Tjuta en King's Canyon

4 mei 2016 - Uluru-kata Tjuta National Park, Australië

Na een korte nacht in onze swags werden we de volgende dag al om 5u gewekt voor het ontbijt, want om 6u moesten we al naar de lookout rijden om de zonsopgang over Uluru te bekijken. Het was er uiteraard ontzettend druk met touristen die hetzelfde idee hadden, maar gelukkig had ik een goed plekje weten te bemachtigen en kon ik de zonsopgang perfect zien :) om iets over 7 kwam de zon eindelijk echt op, en het was niet bewolkt dus dat was zeker een spectaculair gezicht! Zodra de zon volledig op was gekomen zijn we doorgereden naar Kata Tjuta voor een wandeling van zo'n 7km door de Valley of the Winds. Ik was helaas mijn vliegennetje in het kamp vergeten maar gelukkig waaide het genoeg (goh, in de Valley of the Winds?) om weinig last te hebben van de vliegen. Anders dan de Base Walk was deze wandeling niet plat en dus iets zwaarder, maar daarom absoluut niet minder prachtig. Vooral het uitzicht op de rest van Kata Tjuta toen we de vallei uitkwamen was echt fantastisch!

Na de wandeling zijn we nog even teruggereden naar Uluru, waar we tijdens een Cultural Walk uitleg kregen over de rotsschilderingen en eetbare planten die rond Uluru te vinden zijn, over rituelen en gebruiken van de lokale Aboriginals, en over de Creation Stories. Vervolgens zijn we teruggegaan naar het kamp voor een ritje op een kameel (die komen kennelijk voor in Australië, ik had echt geen idee) en na een lunch met kamelenburgers (NIET de kamelen waar we net op hadden gereden) zijn we op weg gegaan richting King's Canyon. Onderweg hebben we nog een van de opgedroogde meren en Mt Connor bekeken, hout voor het kamvuur verzameld en eenmaal in het kamp was het alweer tijd om avondeten te maken, ditmaal een bbq met o.a. kangaroo steaks en zelfgebakken brood. Naderhand roosterden we marshmallows boven het vuur en sliepen we weer in onze swags, terwijl er af en toe een dingo bij het kamp kwam kijken (dus echt in de wildernis dit keer!). Leuk momentje: we hebben een klein hagedisje vanuit zijn schuilplaats een spin zien vangen!

De volgende dag gingen we alweer vroeg oppad naar King's Canyon, waar we weer een flinke wandeling zouden maken. Het ontbrak wederom niet aan spectaculaire uitzichten, en er was zelfs een 'garden of Eden' middenin de Canyon waar altijd water is en dus veel groens groeit. Een verdwaalde wallaby had hier echter weinig geluk gehad, want die was van de rotswand in het water gevallen en dreef verdronken rond. Na de wandeling zijn we teruggereden naar het kamp om lunch te maken, en toen waa het helaas alweer tijd om terug naar Alice Springs te rijden... Deze 3 dagen waren zeker mijn highlight in Australië tot nu toe!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marita Nota:
    2 juni 2016
    Goh Minke wat een prachtige dingen maak je toch allemaal mee en wat kun je er ook nog eens mooie verhalen over schrijven.
    Een heel deel van de reis zit er al weer op, wat gaat het toch ontzettend snel.
    Geniet nog volop meidje!! Liefs van Marita