Adelaide en Kangaroo Island

14 mei 2016 - Kangaroo Island, Australië

In Adelaide zelf heb ik eigenlijk niet bijzonder veel gedaan, vergeleken met bijvoorbeeld een stad als Sydney was er namelijk niet zoveel te beleven en ook het weer was niet fantastisch. Ik heb er een paar gratis musea bezocht, rondgewandeld in de botanische tuinen en ik ben vaak naar de markt geweest voor lekker eten. De mensen in het hostel waren gelukkig wel erg gezellig; er werd veel gepoolt, en ik ben een middag met twee anderen eventjes naar Glenelg gegaan om een beetje rond te lopen langs het stand en de winkeltjes. Wel erg leuk was de Haigh's chocoladefabriek, waar je een tour kon volgen waarbij uitgelegd werd hoe ze hun verschillende producten maken, sommige zelfs nog met de hand.

De reden dat ik eigenlijk naar Adelaide ging was om naar Kangaroo Island te gaan, maar omdat het herfst is vertrok de tour maar een keer per week en moest ik dus bijna een week wachten. Zaterdag de 14e was het eindelijk zover: we werden vroeg opgehaald om naar de ferry te rijden die ons naar het eiland zou brengen. Onze eerste stop was Penneshaw Beach, waar we uitleg kregen over verschillende planten die door aboriginals worden gebruikt als voedsel, kruiden, medicatie etc. Vervolgens hebben we een eucalyptusolie distillery bezocht, om daarna door te gaan naar een ander strand waar we een guided walk langs de zeeleeuwen hebben gedaan. Erg mooi om te zien was dat er een moeder midden op het pad naar het strand lag te slapen met haar jong :) onze volgende stop waren de zandduinen, waar we wat boards kregen om van de duinen af te sand boarden! Toen we allemaal uitgeput waren reden we naar ons kamp (met onderweg een korte stop in de hoop wat pinguins te zien, we hebben er maar 1 kunnen vinden) waar we na een bbq dinner een nachtwandeling hebben gemaakt om kangaroes te spotten, en rond het kampvuur marshmallows hebben geroosterd.

De volgende ochtend zijn we naar Flinders Chase National Park gereden, waar we een koala hebben gezien en waar we in het bezoekerscentrum onder het genot van een kopje koffie uitleg kregen over de aboriginal creation story van het eiland. Vervolgens zijn we doorgegaan naar de Remarkable Rocks, waar we een tijdje rond hebben gelopen en geklommen (en een echidna hebben gespot!) om daarna verder te rijden naar Admiral's Arch. Bij deze door het water gevormde brug waren ook nog eens een hoop fur seals te zien! Inmiddels was het hoog tijd voor lunch, dus we zijn naar een strand gereden om daar onze broodjes te eten. Daarna hebben we nog een honey farm bezocht en pelikanen gespot, en toen was het alweer tijd om terug naar Adelaide te gaan!

1. Marita Nota:
    14 juni 2016
    Nou Minke het grootste deel van je reis zit er alweer op. Je zult gauw op weg gaan naar Bali waar Noud en Rianne al volop aan het genieten zijn. Het zal wel een heel fijn weerzien worden. Heel veel plezier samen daar. xxx
  2. Katinka Thomasse:
    8 juli 2016
    Het lijkt alweer lang geleden, het was erg fijn om je te volgen (met enige vertraging, ook van mijn kant :-) ) maar ook fijn dat je weer veilig terug bent! Katinka.