Agnes Water, Airlie Beach en Whitsunday's

17 april 2016 - Airlie Beach, Australië

Na Hervey Bay en Fraser Island was het tijd om door te reizen naar Airlie Beach, vanaf waar ik een 2daagse zeiltrip langs de Whitsunday Islands zou gaan maken. Omdat ik pas de 18e in Airlie hoefde te zijn en het een flink stuk met de bus was, besloot ik mijn reis op te breken door een dag in Agnes Water door te brengen. Het plan was om hier gewoon een beetje te relaxen op het strand, aangezien er niet echt iets anders te doen was, maar helaas regende het de gehele dag en heb ik niet veel anders gedaan dan bloggen, foto's uploaden en films kijken met andere mensen van het hostel. De volgende dag ging ik gelukkig door naar Airlie, waar het afgezien van wat druppels tijdens mijn aankomst wel mooi weer was. Op de avond van mijn aankomst raakte ik aan de praat met een meisje uit mijn dorm, die de volgende dag naar een waterval in de buurt wilde rijden en me meevroeg. Met nog 2 anderen hebben we de dag erna dus een beetje rondgereden, naar plekken om te wandelen en naar de waterval om te zwemmen.

Dinsdag de 19e was het eindelijk tijd om naar de Whitsunday's te gaan! Rond 3 uur zeilden we uit, en eigenlijk hebben we de eerste dag alleen maar naar de plek van overnachting gezeild, gegeten en elkaar leren kennen, maar het was erg gezellig en aangezien het mijn eerste zeilervaring was ontzettend leuk (: Na een veel te warme en ietwat oncomfortabele overnachting op de boot werden we al vroeg weer gewekt voor het ontbijt, waarna we naar onze eerste stop voeren: Whitsunday Island! Hier was een kort wandelpad naar Hill Inlet Lookout, vanwaar we prachtig uitzicht hadden op Whitehaven Beach en Hill Inlet, om vervolgens door te gaan naar Whitehaven Beach zelf. Dit strand bestaat uit ongelofelijk fijn wit zand omringt door prachtig helderblauw water, waarin onder andere roggen en haaien te vinden zijn. Na een paar uur van de zon te hebben genoten was het tijd om weer terug te gaan naar de boot (onderweg nog een zeeschildpad gespot die omhoog kwam!) voor lunch, waarna het tijd was om naar onze eerste snorkelspot te gaan! Uiteraard kon ik hier geen foto's maken, dus jullie zullen van me moeten aannemen dat de vissen en het koraal echt spectaculair zijn, met talloze kleuren en vormen. Er waren papegaaivissen, vlindervissen en nog veel meer moois te zien. Na en tijdje snorkelen werden we naar een andere plek gebracht voor een tweede snorkelsessie, waar ik onder andere een clownvis (oftewel: I found Nemo!) heb gezien! Na het snorkelen hebben we weer gegeten op de boot en wat spelletjes gedaan, waarna we weer op tijd gingen slapen, want de volgende ochtend werden we weer vroeg gewekt om een laatste keer te snorkelen. Het was de bedoeling dat we hier zeeschildpadden zouden spotten maar helaas hebben we ze niet gezien, dus hebben we niet zo lang in het water gelegen. Na het ontbijt was het helaas alweer tijd om terug te gaan naar Airlie, maar niet voordat we nog eventjes van de zon hebben genoten. Daarnaast was er 's avonds nog een afterparty met de hele groep, en om het nog feestelijker te maken kreeg ik die avond een mail van de universiteit, waarin stond dat ik ben toegelaten voor de master Neuroscience & Cognition! Al met al dus een zeer geslaagde paar dagen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Dicky Boele:
    27 april 2016
    Mooie ervaringen tot nu toe Minke, je rugzak zit inmiddels aardig vol denk ik En nu wachten op het gegeven dat je tante wordt
  2. Rianne Nota:
    ❤️❤️❤️
  3. Corry nota:
    27 april 2016
    Lieve Minke. Je bent een echte avonturiester, want niet alleen sight-seeing, wandelen en foto's maken, kun je ook surfen, zeilen, snorkelen. En dus de allermooiste vissen en stranden zien! Bofkont. En dan heb je nog 2 maanden te gaan!!!! Ik wens je nog een mooie en afwisselende tijd, ik kan me prima vermaken met je verhalen en prachtige verhalen. Goede reis en veel plezier. Groeten en veel liefs.
  4. Corry nota:
    27 april 2016
    Fout gemaakt: op de laatste regel moet staan: foto's. Sorry
  5. Marita Nota:
    hoi Minke,

wat een prachtige dingen zie je toch allemaal en wat maak je mooie dingen mee.
    een heel avontuur hoor.
    als je weer thuis bent zul je wel heel veel te vertellen hebben.
    xxx
  6. Noudnota:
    27 april 2016
    Hallo,stoere Minke ! Klinkt wederom fantastisch ! dus ga nog maar even zo door ! dikke kus en knuffel van de papsie !
  7. Nicole:
    1 mei 2016
    Hé lieverd, ik geniet van je verhalen. Wat een mooie reis maak jij. En wat fijn dat je zo veel leuke mensen ontmoet waarmee je weer trips maakt. Gefeliciteerd met het nieuws van uni! Wat een topper ben je en wat fijn dat al deze kadootjes op je pad komen. Heel veel liefs van Nicole
  8. Katinka Thomasse:
    10 mei 2016
    Helemaal niet jaloers en enigszins laat, feliciteer ik je, met de komst van je kleine neefje en de verjaardag van je zus!
    Zo leuk om steeds weer je reisverhalen (met prachtige foto's) te volgen!
    Blijf zo genieten...Katinka
  9. Corry nota:
    11 mei 2016
    Wordt het in australie misschien langzamerhand wat kouder, wiij hopen op wat meer zon. Hoewel we al ruim een week niet te klagen hebben. Ik ben bij Baukje en Gio geweest om Ayren te bewonderen Een mooi kereltje hoor. Je Papa is druk bezig met het "buitenpaviljoen" en te z ien aan de foto's zal het daar goed toeven zijn. Fijne reis verder Minke, er zal nog genoeg te zien zijn. Veel groeten en liefs.
  10. Corry nota:
    16 mei 2016
    Hoi Minke. Half mei: de tijd gaat snel, dus ook de lente. En dat is goed te zien aan de bloesem, planten en bloemen, vogels. Als ik filmpjes van HendrikJan bekijk, wemelt hei in zijn tuin van veel verschillende vogels en je Opa heeft - behalve de leuke kuikentjes - ook al foto's geplaatst van een prachtig bloeiende struik. En ik ben benieuwd wat jij aan flora en fauna ziet in Australie.Genoeg kangaroes waarschijnkijk, koala''s, slangen. Maar hopelijk vooral veel lotgenoten, zodat je in gezelschap op pad kunt gaan. Reizen is zo leuk, omdat je via facebook, skypen
    etc. ook op de hoogte blijft van het thuisfront. Geniet ervan en t.z.t. zullen we aandachtige toehoorders zijn. Veel liefs van oma.