Fraser Island

13 april 2016 - Fraser Island, Australië

Gister was het eindelijk zover: ik ging voor 2 dagen naar Fraser Island! Iedereen die ik er tot nu toe over gesproken had zei hetzelfde, 'you are gonna have such a great time!', dus ik was erg benieuwd. Rond kwart over 7 's ochtends werd ik van mijn hostel in Hervey Bay opgehaald en naar de ferry werden gebracht, waarmee we iets na 9en al aankwamen op het eiland. Daar werden we voorgesteld aan onze tour guide voor de komende 2 dagen, Warren, die erg vriendelijk was en gedurende de tijd in de bus steeds leuk vertelde over de geschiedenis van het eiland. Als eerste bracht hij ons in de 4wd bus door het bos naar Lake Mckenzie, een onwerkelijk helder meer met een prachtig wit strand. Het water voelde ontzettend zacht aan en het was de perfecte temperatuur om in te zwemmen. Terwijl ik aan het zwemmen was heeft het ook nog eventjes geregend, wat het eigenlijk alleen maar leuker maakte!

Na Lake Mckenzie reden we het regenwoud in voor een wandeling door Pile Valley, maar intussen was het helaas weer gaan regenen. Natuurlijk lieten we ons daar niet door tegenhouden en hebben we in de stromende regen door het regenwoud gewandeld (wat onprettig was maar wel erg gaaf). Gelukkig werden we daarna naar het resort gebracht voor een buffet lunch en konden we een beetje opdrogen en opwarmen. Na de lunch zijn we over het strand naar de sandblow gereden, waar we nog een wandeling hebben gemaakt, gelukkig zonder regen. Door de wind verplaatst de sandblow zich ongeveer 2m per jaar, en bedekt zo langzaam maar zeker de vegetatie. Ook wordt daardoor de onderliggende 'neprots' laag zichtbaar, die sommige stukken een beetje op een maanlandschap laat lijken.

Vervolgens zijn we teruggereden naar het resort voor een roast dinner, om daarna in onze kamers uit te rusten. De volgende ochtend ben ik extra vroeg opgestaan om de zonsopgang vanaf het strand te bekijken, en na het ontbijt zijn we weer opweg gegaan. Via 75 mile beach zijn we eerst naar het Maheno Shipwreck gereden, een roestig wrak van een cruiseschip dat daar in 1935 gestrand is. Na wat mooie foto's gemaakt te hebben zijn we verdergegaan naar de Champagne Pools aan het eind van het eiland, de enige plek op Fraser waar je veilig in zee kunt zwemmen. Inmiddels was het ook alweer tijd voor lunch, dus na even te hebben gezwommen hebben we gepicnict op het strand. Daarna beklommen we Indian Head, de rots waarachter al het zand dat Fraser Island vormt zich heeft verzameld. Vanaf hier konden we ook de grootste sandblow van het eiland bewonderen.

Na Indian Head was het helaas alweer tijd voor onze laatste stop, namelijk de fantastisch heldere Eli Creek. Omdat het water niet hoger kwam dan onze knieën konden we met gemak een stukje de creek op en aflopen, en ik kon er mooi even het zout van de Champagne Pools van me afspoelen. Daarna zijn we over het strand en door het bos teruggereden naar de ferry en moesten we helaas afscheid nemen van dit prachtige eiland. Het waren zeker twee geweldige dagen!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Corry nota:
    14 april 2016
    Avontuur, bezienswaardigheden, lunches,surflessen, roast dinner ga zo nog maar even door. Zwemmen in zee en in theewater, kajakken.. Het houdt niet op! Hoeveel jeook op je blog schrijft, er blijft meer dan genoeg over om te vertellen. Dat je zo'n reis kunt maken, gaat bij mij alle fantasie te boven Minke. De vogels, (spinnen), vlinders allemaal prachtige heldere kleuren. Tot morgen. (14 april 2016)
  2. Marita Nota:
    14 april 2016
    wat maak jij toch allemaal mooie dingen mee. we zijn allemaal blij dat je er volop van geniet.

xxx
  3. Noudnota:
    14 april 2016
    Hoi,die Minke ! nou ,ik hoorr wel weer dat je jezelf goed bezighoudt !sla het maar goed op in je bovenste kamertje ,om nooit meer te vergeten . hopelijk staan je nog meer leuks en moois te wachten ! zit wel steeds meer uit te kijken naar onze meet in bali , want skypen is leuk , maar wil toch wel weer es n knuffel van minketje ! maar ben nu hartstikke trots op jou als reisdochter die het zo goed naar der zin heeft . dikke kus en knuffel van paps
  4. Hendrik Megens:
    15 april 2016
    Hallo Minke,wat een mooie reisverhalen,en prachtige foto¨s.Ik vind het fijn dat je dit alles mag beleven,en ben super trots op je dat je deze reis in je eentje maakt.
    Geniet er van,ik volg je op je reis, en kijk al weer uit naar het volgende verslag.
    Groetjes en een dikke knuffel van Opa.
  5. Rianne Nota:
    17 april 2016
    Mijn bucketlist wordt langer met ieder verhaal dat je schrijft. Fraser Island lijkt me geweldig! En ja, bij een regenwoud hoort eigelijk ook wel regen... Dus dat was de full-experience
    Xxx mama
  6. Corry nota:
    19 april 2016
    20 april. Het reizen zit ergens in de familie in het bloed. Vandaag een jaar geleden kwamen Margaret en Angela in Druten. Zo merk je weer hoe snel de tijd gaat. En Minke, je hebt nog heel wat voor de boeg! Geniet ervan en op mijn beurt geniet ik van jouw verhalen en prachtige foto's. Groetjes en veel liefs.