Brisbane en Noosa Heads

7 april 2016 - Brisbane, Australië

Vanuit Byron Bay ben ik direct doorgegaan naar Brisbane om de toerist uit te hangen. Op de dag van aankomst heb ik heerlijk rustig rondgewandeld in de botanische tuinen (ja, alweer, ik krijg er geen genoeg van!), en ik was exact op de juiste dag in mijn hostel aangekomen want 's avonds was er een reptielenshow :D er kwamen hagedissen en een schildpad langs, en zelfs een krokodil en een python (die we vast mochten houden). Daar raakte ik met iemand aan de praat die me de tip gaf om met de gratis city hopper ferry de rivier af te varen. Dat heb ik de volgende dag gedaan, erg leuk en ook nog eens handig, want sommige bezienswaardigheden waren toch best ver lopen. Vanaf de ferry ben ik door het park van South Bank, waar zich zelfs een man-made strand bevindt, naar de Art Gallery gelopen en vervolgens naar het science museum. Voor de Gallery of Modern Art had ik daarna geen tijd meer, dus dat heb ik voor de volgende dag bewaard. Op de laatste dag heb ik de stad bekeken vanaf de Kangaroo Point Cliffs, om vervolgens te relaxen in het park en rond te lopen in South Bank.

Maandagochtend was het tijd om naar Noosa te reizen, waar ik maar een dag zou verblijven. Daarom kwam ik er al vroeg aan, zodat ik genoeg tijd had om in het National Park rond te lopen, met prachtige uitzichten over zee. Bij terugkomst in het hostel was er een kennismakingsrondje met alle mensen die die dag aan waren gekomen, en met een paar mensen van die groep ben ik daarna gezellig wat gaan eten. Noosa was dus erg leuk, maar de volgende ochtend moest ik toch echt verder naar Hervey Bay, want vanaf daar zou ik woensdagochtend vroeg eindelijk naar Fraser Island gaan!