Coffs Harbour en Byron Bay

29 maart 2016 - Coffs Harbour, Australië

Wederom is het voor mijn gevoel veel te lang geleden dat ik een verhaaltje heb geschreven, deels omdat ik in bijna geen enkel hostel wifi heb en deels omdat ik zoveel dingen doe dat het er enigszins bij inschiet. Nu ik wel wifi heb maak ik even een inhaalslag met meerdere verhaaltjes achter elkaar!

Het was in Coffs Harbour helaas niet gelukt om mensen te vinden die met mij de Waterfall Way wilden rijden, maar ik heb me alsnog goed weten te vermaken in het stadje. Veel was er niet te doen, maar er waren wel mooie botanische tuinen waar ik eventjes heb rondgewandeld, en ik heb voor het eerst sinds ik van huis ben vertrokken in zee gezwommen (: Was het natuurlijk ook wel hoog tijd voor na bijna twee maanden! Ook heb ik de creek afgekajakt richting zee en ben ik van de pier gesprongen (erg gaaf maar ook een beetje pijnlijk als je het zoute water in je neus krijgt). Als afsluiter van mijn tijd in Coffs ging ik met een groep mensen van het hostel naar een trampoline hal :D

Vervolgens was het tijd om naar Byron Bay te gaan om Mirjam en Martijn weer te ontmoeten. Met z'n drieen zijn we zondags met een tour naar het minuscule plaatsje Nimbin gegaan, wat een echte hippie town is, compleet met regenboog-alles en flower power busjes. De avond hebben we heerlijk relaxed afgesloten met pizza aan het strand, terwijl verderop iemand gitaar zat te spelen. Zo kon ik de volgende ochtend uitgerust beginnen aan mijn eerste surfles! Het was erg zwaar maar superleuk, en het lukte bijna meteen om op het board te staan (: 's Middags heb ik op het strand uitgerust, om aan het eind van de middag naar de vuurtoren en het meest oostelijke punt van Australië te wandelen. Vanaf daar konden we ook perfect de zonsondergang zien.

De twee dagen daarna heb ik steeds 's middags gesurft dus verder kon ik niet veel doen in Byron, maar de laatste les werd wel op een bijzondere manier afgesloten. Bij Lennox Head, waar we die dag gesurft hadden, bevindt zich namelijk een meer waarlangs Tea Trees groeien. Daardoor wordt het meer eigenlijk gewoon een grote plas thee! Het water ziet er vies bruin uit maar is gewoon helder, en het ruikt erg lekker. Daarnaast is het ook nog eens goed voor je huid, dus we hebben daarin het zout van ons afgespoeld en van de zonsondergang genoten. Na afloop heb ik nog een hapje gegeten met een Australiër die ik in Vietnam had ontmoet en die in de buurt van Byron woont, en toen zat mijn tijd in dit relaxte stadje er alweer op. Volgende stop: Brisbane!

1. Corry nota:
    15 april 2016
    15.04.16. Het is eigenlijk een gekke wereld: er wordt heel. Wat gevlogen. Net las ik nl. Dat Mark en Viki vandaag uit de States terugkomen. Ze zijn 2 weken bij Paul en Diane geweest. Martin is intussen in Kenia gearriveerd! En allemaal veel moois bekijken, prachtige natuur en. Hier....vandaag regenachtig. Minke, jij maakt zoveel mee, ontmoet zoveel verschillende mensen en nationaliteiten, ziet avontuurlijke bergen, bossen, meren en natuurlijk allerhande soorten van bouwwerken. Die ervaringen neem je mee in je leven en dat is benijdenswaaardig. Ik wens je een zelfde vervolg van je reis. Liefs