Mekong Delta tour deel 2

4 maart 2016 - Chau Doc, Vietnam

Terwijl de meesten na de boomgaarden weer terug werden gebracht naar HCMC, werd ik na de lunch met de bus naar Chau Doc gebracht, een stadje vlakbij de grens naar Cambodia. Voordat ik bij het hotel werd afgezet had ik nog de mogelijkheid de Cave Pagoda te bezoeken. Hier had ik in eerste instantie niet gigantisch veel zin in, omdat ik inmiddels mijn fair share aan tempels en pagodes wel heb gezien, maar deze pagode was compleet anders dan de rest. Gebouwd aan de voet van een berg bevat deze pagode namelijk allemaal tunneltjes de berg in, waain zich beelden en altaren bevinden. Sensoren zorgden ervoor dat er lampjes en zachte muziek aangingen naarmate je je door de tunnels begaf, wat het geheel erg mysterieus maakte. Eenmaal door de tunnels heen kwam ik uit bij de bovenste tuin van de pagode, vanwaar een prachtig uitzicht te zien was.

Ook voor de laatste dag van de tour was het vroeg opstaan, waarna we eerst met de boot de floating fishfarms hebben bezocht. Hier bevinden zich grote huizen met eronder een gigantische kooi, waarin men vis kan kweken. Vervolgens bracht de boot ons naar een nabijgelegen Cham dorpje, waar zich een moskee bevindt (de inwoners hier zijn Moslim) en waar volop kleding en sjaals worden geweven.

Na het bezoek aan het dorpje werd ik teruggebracht naar Can Tho, waar ik me bij en andere tour aansloot om weer terug te gaan naar HCMC. Weer terug in het hostel heb ik mooi de tijd om uit te rusten van de hobbelige busrit, zodat ik morgen nog energie heb voor mijn laatste dag in HCMC! Ik heb een heerlijke tijd gehad in Vietnam, en ergens had ik gewild dat ik langer kon blijven, maar ik heb ontzettend veel zin om in 3,5 maanden tijd Austalie rond te reizen :D

1. Corry nota:
    5 maart 2016
    Weer volop avontuur, en weer veel moois gezien. De oorlog heeft diepe gaten geslagen in dat land, en de herinneringen er aan zijn goed te zien. Zo'n viskwekerij is goed bedacht, gewoon je werk onder je huis! Er staat je nog een behoorlijk zware reisnaar Australie te wachten. Moorgen (zondag) bekijk ik de foto's nog eens opnieuw. Goede vlucht Minke. Veel liefs
  2. Hendrik-Jan:
    5 maart 2016
    Tjonge, je tijd in Vietnam zit er al weer bijna op! Paar dagen Hong Kong en dan: Down Under, mate! Een ding is zeker, je neemt meer mee terug dan dat je op weg heen meenam, en dat nemen ze je nooit meer af!
  3. Marita Nota:
    5 maart 2016
    wat gaan die paar weken ontzettend snel voorbij he?
    ik wens je een goede reis naar Australië. Ook daar zal ontzettend veel te doen en te zien zijn.

xxx
  4. Noudnota:
    6 maart 2016
    Nou ,Je eerste deel van je trip heb je volgens mij uitstekend doorgemaakt ! op naar een nieuwe ervaring in je leven , australie ! hele goede reis , meisje ! ben zeer benieuwwd wat moois je dit gaat brengen , dikke knuffel en kus van papa !