Hong Kong en aankomst Sydney

10 maart 2016 - Sydney, Australië

Om vanuit HCMC naar Sydney te reizen moest ik via Hong Kong vliegen, en het toeval wilde dat het goedkoper was om een nacht in Hong Kong te blijven dan om direct door te gaan. Dat gaf me dus mooi de kans om in 2 dagen wat van Hong Kong te zien, aangezien ik op dinsdagochtend aankwam en op woensdagavond verder zou vliegen. In Vietnam had ik gelukkig wat mensen ontmoet die er al eens waren geweest, dus had ik vantevoren al een aantal tips gekregen hoe ik in zo'n korte tijd een goede indruk van Hong Kong kon krijgen. Ik was vooral blij met de tip van iemand om in Urban Pack, een klein maar gezellig (en gelukkig ook betaalbaar!) hostel in Tsim Sha Tsui, Kowloon. Vanuit hier kon ik zowel Kowloon als Hong Kong Island makkelijk bezichtigen. Daarnaast kreeg ik bij aankomst van de vriendelijke Canadese eigenaar een hoop extra tips en, bewapend met een goede kaart, ging ik op pad. Na een lunch van dumplings en soep heb ik eerst de Ladies Market bezocht, waar o.a. een hoop souvenirs, gadgets en andere aparte items worden verkocht. Dit was echter wel een eindje lopen vanaf het hostel, en ik was inmiddels al meer dan 24 uur wakker, dus ik heb het er niet lang volgehouden en ben na de markt snel teruggegaan naar het hostel voor een dutje. Ik kon alleen niet te lang slapen, want elke avond om 8 is er een lichtshow in de haven die ik graag wilde zien. Vanaf Kowloon kun je perfect Hong Kong Island zien, waar de gebouwen nu prachtig verlicht waren. Ook waren er LAZORS (inside joke) en speelde er muziek (: Na de lichtshow heb ik op de night market wat gegeten (curry fish balls, balletjes gevuld met zeeegel, en gegrilde octopus) en een koude zoete soep gehaald als toetje voor bij de filmavond in het hostel.

De volgende dag ben ik met de veerboot naar Hong Kong Island gegaan, waar ik op mijn gemak een beetje rondgewandeld heb om vervolgens met de tram Victoria Peak op te gaan. Vanaf hier kun je de stad goed overzien, en ondanks dat het verschrikkelijk mistig en bewolkt was heb ik erg genoten van het uitzicht. Daarna moest ik alweer terug naar het hostel om mijn spullen op te halen en wat te eten, want rond 8 uur moest ik de bus naar het vliegveld pakken om mijn vlucht naar Sydney te halen!

De aankomst in Sydney was gelukkig erg relaxed: niet alleen kwam ik zonder problemen door border security, maar ook werd ik opgehaald door Kerrie, een lieve collega van mama, die aangeboden had dat ik de eerste paar dagen bij haar kon verblijven. Aangezien ze in de suburbs woont kan ik dus eventjes lekker genieten van de rust en op mijn gemak een plan maken voor de komende dagen. Na de lunch heeft Kerrie me meegenomen naar West Head Lookout, vanwaar je uitzicht hebt op de oceaan. Vervolgens hebben we boodschappen gedaan voor de bbq(!) en heb ik eenmaal thuis de res van de familie ontmoet.

Vandaag (dag 2) doe ik het even rustig aan, ik heb voor het eerst in een maand (in een goed bed) uit kunnen slapen en heb de rest van de dag een beetje in mijn Lonely Planet gekeken wat ik allemaal wil doen in en rond Sydney. Morgen gaat het verkennen dus echt beginnen!

1. Corry nota:
    10 maart 2016
    Welkom in het land van de Aussies, het brengt je hopelijk net zoveel moois en avontuurlijks als Vietnam. Ook je tussen-station heeft je een heel andere wereld laten zien. Ervaringen doe je genoeg op! Alle verschillende types, elk land weer anders. Het ga je goed op je verderee reis: de eerste dagen zijn in ieder geval SUPER. Liefs
  2. Noudnota:
    10 maart 2016
    Blij dat t allemaal lekker verloopt ! Krijg steeds meer zin om ook n trip te maken ! Dikke knuffel papsie ! Have fun !
  3. Martin Nota:
    11 maart 2016
    Hoi Minke,

Leuk om alles van jou te aanhoren. Vaak zitten we ook je foto's te bekijken bij oma thuis.
    Nu gaat Australie voor je open, geniet er maar van.

Martin Nota
  4. Marita Nota:
    11 maart 2016
    Hoi Minke,

Na een prachtig verblijf in Vietnam nu Australië ontdekken.
    En als je de Groenewaldjes nog treft dan doe ze allemaal de hartelijke groetjes.

xxx