Eerste dagen Sydney

15 maart 2016 - Sydney, Australië

Laat ik even gebruik maken van het wonderlijke feit dat ik even onbeperkt wifi heb (veel hostels hebben een limiet van 100Mb per dag) en weer eens een verhaal plaatsen! Ik ben inmiddels bijna een week in Austalië, waarvan ik dus de eerste twee dagen bij Kerrie en haar familie door heb gebracht. Hoewel ik daar opzich prima zat, was het toch ongeveer een uur met de trein van het centrum vandaan, dus op vrijdagochtend besloot ik te verhuizen naar een hostel in Potts Point, wat redelijk centraal ligt en waar veel backpackersaccomodatie zit. Daarnaast had ik in ieder geval een goede reden om Sydney in te gaan, want op donderdag was mijn huisgenootje, Mirjam, samen met haar reisgenoot Martijn, ook in de stad aangekomen! Op vrijdag hebben we, na de lunch, met z'n allen een gratis city walking tour gedaan, waarbij door een student vanalles werd verteld over de geschiedenis van Austalië en Sydney. De tour bracht ons langs allerlei belangrijke historische gebouwen uiteindelijk richting Harbour Bridge, vanaf waar we een goed eerste uitzicht hadden op het Opera House!

Na de tour hebben we even wat boodschappen gedaan, want 's avonds was er op Bondi Beach een Dutchies BBQ! Het was eigenlijk ontzettend leuk om na een aantal weken weer eens omringd te zijn door allemaal nederlandssprekende mensen (: Daarnaast heb ik hier voor het eerst kangaroevlees gegeten, wat erg lekker was.

Op zaterdag hebben we op ons gemak door de botanische tuinen gewandeld en het Opera House van dichtbij (en vanbinnen!) bekeken, waarna ik weer richting de suburbs vertrok om mee te gaan naar de 50e verjaardag van Kerrie's schoonzus. Met een geleend jurkje en schoenen was ik gelukkig niet volledig underdressed, en ik heb me prima vermaakt met aanwezige leeftijdsgenoten en een hoop eten (incl. sushi ❤️).

De volgende dag wilde ik graag nog een keer door de botanische tuinen wandelen, want die zijn zo groot dat ik op zaterdag lang niet alles had kunnen zien, en we hebben daarna ook nog even gefrisbeed in het park (: Daarnaast hebben we onze tweedaagse trip naar de Blue Mountains gepland!

Maandags leek het ons leuk het Olympic Park te bekijken, wat opzich wel gaaf was om te zien, maar er was haast niks te doen... De planning voor de rest van de week is gelukkig wat interessanter: dinsdag en woensdag wandelen in de Blue Mountains, afhankelijk van het weer donderdag of vrijdag naar Bondi Beach om op het strand te liggen en de Bondi to Coogee coastal walk te doen, en hopelijk zondag naar het schijnbaar prachtige Manly!

1. Corry nota:
    15 maart 2016
    Och Minke, wat prachtig al die watervallen(valletjes) en al dat groen! Vietnam was mooi, maar Australie ook. En fotograveren kun je uitstekend. De Nederlanders zoeken elkaar vaak op, dat heeft mijn zus m verteld. Vooral als er een marineschip in een haven lag, dan werd er soms een bal georganiseerd en werden er hollandse lekkernijen gepresenteerd (haring met uitjes!) Ik ga je uitstapjes goed volgen. Veel plezier en liefs.
  2. Noudnota:
    15 maart 2016
    Hallo,daar Minketje ! zo te lezen heb je je alweer niet verveeld . de foto's zien er allemaal weer erg goed uit ! Oma was erg verrast met het skypegesprekje van het weekend ! zondag hebben we een erg leuke djembeemiddag bij bas gehad , ook nog kooklesje gehad van ton !
    mama is ook nog geweest en heeft ook nog daar meegegeten ! Ruben en tessa hadden hun zoontje odin meegenomen , een echte hartenjager ! was weer als vanouds met trommelen , erg leuk ! dikke knuffel van paps en veel plezier aankomende tijd
  3. Mirjam:
    16 maart 2016
    Ik heb net je laatste blogs gelezen, dus ik ben weer helemaal bij :) Je schrijft leuk en wat heb je al een boel meegemaakt in Vietnam zeg!
  4. Wilton:
    20 maart 2016
    Hoi Minke,
    Ik volg je reis. Leuk om te lezen en te zien.