Mekon Delta tour

3 maart 2016 - Can Tho, Vietnam

Aangezien ik vrij veel tijd door te brengn had (6 dagen), besloot ik op woensdag een 3daagse tour naar de Mekong Delta te boeken. Donderdagochtend vroeg was het moment daar om naar de eerste stop te rijden: My Tho. Vanaf hier werden we met de boot naar een van de eilanden om My Tho gebracht, waar we konden zien hoe ze daar de bijen houden. Ook kregen we wat honingproducten te proeven. Aan de achterkant van het gebouw stonden ook wat kooien met pythons, waarvan ik er een heb vastgehouden!

Vervolgens werden we met een klein bootje door kleine kanaaltjes vervoerd naar een volgend eiland. Hier hebben we, onder het genot van verschillende soorten vers tropisch fruit, geluisterd naar traditionele muziek en zang. Daarna werden we weer met  de grotere boot naar Phoenix Island gebracht, waar we lunch kregen, krokodillen konden voeren, en per fiets het eiland konden verkennen. Op het rustige fietspaadje, tussen de honden, kippen en palmbomen, waande ik me pas echt in Vietnam.

Na de lunch werden we naar Ben Tre gebracht, waar gedemonstreerd werd hoe kokossnoepjes worden gemaakt, en waar we met paard en wagen een rondje door het dorpje maakten. Na een korte pauze, waarin we de kokossnoepjes konden proeven en kopen, was het alweer tijd om naar Can Tho te rijden, waar we zouden overnachten. Opweg daar naartoe zijn we echter eerst gestopt bij een pagode, waar verschillende grote buddhastandbeelden stonden.

Eenmaal aangekomen in Can Tho werden we met een bootje naar onze homestay gebracht. Hier stond ons een heerlijk avondmaal te wachten van shrimp cakes in rijstpapier, een vispotje met rijst en gestoomde groenten, en als toetje verse watermeloen.

De tweede dag betekende wederom vroeg opstaan, om op tijd de floating market te kunnen bezoeken. Het idee van zo'n markt leek me heel rustgevend maar niets was minder waar, aangezien alle bootjes voorzien zijn van een luide, stinkende motor. Desalniettemin was het erg leuk om te zien hoe kleine bootjes zich vasthaken aan de grotere boten, om producten te (ver)kopen. Vervolgens gingen we aan land om te zien hoe rijstpapier en noedels worden gemaakt, om daarna door te gaan naar de boomgaarden waar allerlei soorten tropisch fruit worden gegroeid.

TO BE CONTINUED

1. Nicole:
    5 maart 2016
    Ha lieverd, fijn om je verhaal te lezen. Hoe gaat het met je? Hoe voel je? Wat doet de reis met je? Wat geeft de meeste indrukken? De lokale mensen...het landschap...de andere gewoontes...de mensen die je ontmoet? Heb je veel plezier?
  2. Minke:
    6 maart 2016
    Het gaat heel goed met me, begin langzaamaan te wennen aan het idee dat ik zo lang weg zal zijn. Ik vind het jammer dat vandaag mijn laatste dag in Vietnam is, want het is een prachtig land en iedereen is erg vriendelijk, maar Australië zal ook zeker fantastisch zijn (: in ieder geval heb ik het in Vietnam ontzettend naar mijn zin gehad (alles heeft eigenlijk veel indruk gemaakt)!