Hue dag 2&3

19 februari 2016 - Hue, Vietnam

Het leek me wel een keer verstandig om het verkennen van de omgeving rustig aan te doen, dus heb ik het bezoeken van de Imperial City en de tombes in twee dagen opgesplitst. Eigenlijk wilde ik dat in 1 dag doen, en mijn laatste dag in Bach Ma National Park doorbrengen, maar omdat het toch niet zo mooi weer is op het moment bewaar ik het bezoeken van een national park voor het zuiden.

Tijdens mijn tweede dag in Hue ben ik rond het middaguur naar de Citadel gewandeld, het oude gedeelte van de stad waar de restanten van de Imperial City zich bevinden. Hier woonden vroeger de keizers met hun aanhang, en de stad is bezaaid met tempels, paviljoenen en tuinen. Helaas is van de meeste gebouwen niets meer over vanwege de oorlog, maar er vindt nog steeds veel restauratiewerk plaats.

Op de laatste dag heb ik van het hostel waar ik verblijf een fiets gehuurd, omdat de keizerlijke tombes best een eindje uit de stad liggen. Als eerste ben ik naar de Thien Mu pagode, het hoogste religieuze gebouw in Vietnam gefietst. Hiervandaan is Thich Quang Duc, 'The Monk That Set Himself On Fire', naar Saigon gereden, en zijn auto staan nu nog bij de pagode.

Vervolgens ben ik richting Tu Duc's tombe gefietst, wat nog niet al te makkelijk te vinden was zonder gedetailleerde kaart, maar het rondfietsen was ook leuk (: Het tombegebied van Tu Duc was vrij groot (ik heb er zo'n anderhalf uur rondgelopen) en indrukwekkend, maar het was er heerlijk rustig met weinig toeristen. Ik besloot daarna niet ook nog de andere tombes te bezoeken, omdat die nog een heel stuk verder van de stad waren, dus daarna heb ik op mijn gemak een beetje rondgefietst. Het was heerlijk rustgevend om langs de Perfume River te fietsen, en ik vond het jammer daarna weer terug te moeten keren naar de drukte en chaos van de stad. Het gratis bier in het hostel maakt gelukkig een hoop goed (:

Morgenochtend vertrek ik alweer naar Hoi An, een beschermd stadje met nog een hoop van de oude gebouwen intact. Ik ben erg benieuwd wat daar te beleven valt!

1. Hendrik-Jan:
    19 februari 2016
    Mooie foto's ook van je eerder belevenissen, Minke! Enne, ik snap dat biertje op de achtergrond bij dat 18-dagen-eendenei prima ... wegspoelen!
  2. Noudnota:
    19 februari 2016
    Ziet er allemaal weer fantastisch uit !
    Ben wel een beetje jaloers ! En haasten dame , heeft op zo'n reis geen zin . Dikke kus en knuffel papsie
  3. Rianne Nota:
    20 februari 2016