Halong Bay

14 februari 2016 - Ha Long Bay, Vietnam

Uitslapen was er niet bij, want om 8 uur werd ik al opgehaald om naar Halong Bay te gaan. Na een busrit van ongeveer 4 uur kwamen we aan in de haven, waar we overstapten op de boot. Eenmaal gesettled in onze cabins (ik had een kamer voor mezelf!) was het tijd voor een seafood lunch, en intussen brengt de boot ons Halong Bay in tot zo'n 15km uit de kust. Uitzicht rondom: talloze prachtige limestone eilandjes (:

Halverwege de middag werden we naar de Amazing Caves gebracht om die te bezichtigen, en vervolgens naar het punt vanwaar we een rondje om wat eilandjes hebben gekayakt. Tussendoor zijn we even gestopt op een rustig strandje met daarachter een grot, waar de lokale vissers kleine altaartjes hebben gemaakt. Het uitzicht vanuit hier was adembenemend, maar helaas lag mijn camera op de boot omdat ik niet wilde riskeren die in het water te laten vallen tijdens het kayaken...

Na het kayaken was het alweer tijd voor avondeten, wederom met verse vis uit Halong Bay, en daarna was er de mogelijkheid te vissen (helaas niks gevangen).

De volgende ochtend was het weer vroeg opstaan, in de hoop de zonsopgang te kunnen zien, maar helaas was het te bewolkt ): Omdat het ook vrij koud was hebben we na het ontbijt in plaats van het strand de Halong Bay Pearl Farm bezocht, de enige plek in de baai waar parels worden gekweekt. Daarna was het alweer tijd om terug te keren naar de haven, waar we nog lunch kregen in een restaurant om vervolgens terug te rijden naar Hanoi.

Jammer genoeg was het niet meer mogelijk direct door te gaan naar Hue, dus breng ik morgen toch nog een halve dag door in Hanoi. Heb ik toch nog de kans het Fine Arts museum en de Temple of Literature te bezoeken!

1. Noudnota:
    15 februari 2016
    Nou, lijkt me allemaal toch niet al te erg ! dikke knuffel paps !
  2. Corry nota:
    15 februari 2016
    Voor mij zijn je reiservaringen ook adembenemend! Zoveel moois wat je hebt gezien; zo'n parelkwekerij b.v. En de vissers cave. Lieverd, hartelijk groet en dikke kus.
  3. Rianne Nota:
    15 februari 2016
    Nou, de alternatieven lijken me zeker geen straf, ziet er allemaal weer super uit! xxx
  4. Marita Nota:
    15 februari 2016
    nooit gedacht dat Vietnam zo mooi zou zijn.
    xxx
  5. Hendrik Megens:
    15 februari 2016
    Minke wat een mooie reis heb je toch,ik vind het fijn dat ik je kan volgen op je ondernemende reis,geniet er van,Opa is trots op je dat je dit onderneemt.groetjes