Laatste dag Hanoi

13 februari 2016 - Hanoi, Vietnam

Na een verschrikkelijke busrit (welke chauffeur bedenkt nou om harde muziek te draaien in een slaapbus?!) die helaas al om 3 uur 's ochtends in Hanoi eindigde, was het gelukkig nog vrij eenvoudig een hostel te vinden. Inchecken kon natuurlijk op dat tijdstip niet, maar de staff was wel zo vriendelijk me de douches en de lounge area te wijzen, waar ik me op kon frissen en op de bank kon slapen tot het mogelijk was om wel in te checken. Helaas was hetgeen ik nog graag wilde zien (het Mausoleum van Ho Chi Minh) maar tot 11 uur 's ochtends open dus van slapen kwam weinig. Rond 7 uur was ik alweer aan de wandel richting het stadsdeel ten westen van de Old Quarters, waar het Mausoleumcomplex zich bevindt. Het was nog niet eenvoudig om het einde van de rij te vinden: daarvoor moest ik haast het hele complex rondlopen. Desalniettemin bewoog de rij voor het mausoleum ontzettend snel, je bent er eigenlijk in een halve minuut doorheen. Heel indrukwekkend vond ik het eerlijk gezegd ook niet.

Wat ik, ondanks de inzettende moeheid, wel erg mooi vond waren de nabijgelegen One Pillar Pagoda en de botanische tuinen. Vooral het laatste bood een aangenaam momentje rust en stilte in een chaotische stad als Hanoi. Eigenlijk wilde ik daarna ook nog het Fine Arts museum bezoeken maar dat leek me teveel gewandel na Sapa en zo'n korte nachtrust, dus dat zal tot een eventueel volgende vakantie moeten wachten. In plaats daarvan een rustige lunch met wederom dat overheerlijke gekruide fruit en wat zoete broodjes, om vervolgens uit te rusten in het hostel. Morgenochtend is het namelijk al weer vroeg tijd om naar Halong Bay te gaan!

1. Noudnota:
    13 februari 2016
    Was weer leuk om te lezen ! Maak je ook ns n fotootjes hoe je in zo'n hostel verblijft ? Ben wel benieuwd naar ! Knufsies paps
  2. Nikki:
    14 februari 2016
    Aah ziet er heel vet uit! Wel raar dat het museum maar tot 11 uur open is. En ik hoop dat je de komende nachten wat meer slaap hebt. Sleep is mucho importanto he haha :)
  3. Rianne Nota:
    14 februari 2016
    klinkt super!
    is dat gekruide fruit, fruit met suiker en rode peper?